יום שבת, 4 בפברואר 2012

קריאת ביניים

אני רוצה להודות לכל מי שנכנס לבלוג וקרא את מה שכתבתי עד כה. שמתי לב שהועלה אשכול בפורום הקפה בנושא (המון תודה לגולש) אך הוא נמחק. אין לי כמעט יכולת לדעת אם אנשים באמת קוראים את מה שאני כותב, והאם יש תגובות או הערות לכך. כתיבה ללא תגובות/הערות היא דיי חסרת ערך בעיני, אני מרגיש שאני כותב בסוג של וואקום...

אז בקשה אחת קטנטנה, פרסמו תגובה לפוסטים למטה, אפשר (אם אני לא טועה) לפרסם גם תגובות אנונימיות למי שחושש. ולמי שחושש באמת, אל תהססו לשלוח לי אימייל, גם קצרצר - חשוב לי מאוד לקבל פידבק כלשהו (חיובי או שלילי).

החלק האחרון של תגובתי למכתב ההכפשות והשקרים של מנהל האתר יפורסם ב24 שעות הקרובות (בלי נדר). אחרי שאסיים לנקות את שמי, אעבור לכתוב את הסיבות שלדעתי בגינן מנהל האתר חסם אותי. אני חושב שהחלק הזה יעניין אותכם יותר מכל הבירבורים על עצמי ועל מה שעבר עלי, אבל אני מקווה שתבינו שחשוב לי לסיים את הסאגה המעיקה הזאת קודם.

יש לי המון לחשוף, המון על הלב, ואחרי שהומצאו עלי כאלו המצאות שקריות אני לא מרגיש מוגבל לחשוף את כל מה שאני יודע (ואני יודע הרבה, כמו חלקכם, אך אני כבר לא נמצא תחת הצנזורה הפחדנית של מנהל האתר).

נ.ב. החלמה מהירה לרמי לוי :)




יום שישי, 3 בפברואר 2012

תגובה להכפשות של בעל האתר - חלק ב

בהמשך הודעת ההסבר להרחקתי, בעל האתר פצח במונולוג רגשני שבו הוא שואל מדוע אני "נטפל" אליו - כשלי ברור שה"הטפלות" הזאת היא הסיבה האמיתית להרחקה. אני מתכוון לפרט בעתיד בנוגע להאשמות הללו, ולגילויים שבעקבותם כתבתי את אשר כתבתי נגד התנהלותו של מנהל האתר, ושלדעתי בפועל הובילה לחסימתי. לעת עתה, אני מעוניין להתייחס להמשך המכתב - שם מופיעה ההאשמה החמורה והשקרית ביותר מכולן (שוב, טעויות במקור):

(הערה: צינזרתי לחלוטין את שמות החברים שהיו חלק מההתרחשויות כדי למנוע את חשיפתם. צנזור זה כולל גם משפטים המסגירים האם מדובר בגולש או בגולשת. בעל האתר בהודעתו בחר לא לעשות זאת וחשף את שם אחד הגולשים שהיו איתי בהתכתבות במהלך אותו היום ואת שמם של מספר גולשים שהיו אצלי הודעות מהם בתיבת הדואר הפרטית שלי. בחרתי לצנזר גם זאת. אם מי מהקוראים מוצא ששכחתי לעשות זאת במקום מסוים, אני מאיץ בו ליצור איתי קשר באי מייל ולהסב את תשומת ליבי לכך)

" וכאן קרה משהו שכבר לא יכולתי הבליג יותר: מסתבר ש-watershed או לבדו או בעזרת האקרים, ניסה לחבל או לפרוץ למערכת ואני עדיין לא יודע מה רצה להרוויח מזה, אולי חשב שיחשוף סודות. המשחקים שלו בניק שלו ובניק נוסף, סיבכו קבצים שגרמו דוקא לניק שלו להתקע והוא החל לקבל error כשהניק שלו ביקש גישות למערכת. קיבלתי מ(משתמש) התראה על כך, בדקתי ושיחזרתי קבצים והוא יכול היה לחזור למערכת. עדיין לא חשדתי שהוא מחבל ומנסה לפרוץ. ראיתי את כל מכתבי ההתלהמות שלו נגד כאילו אני רוצה לחסום אותו (כאילו שאני צריך לחשוש לחסום אותו בגלוי) כעסתי אבל הבלגתי, חשבתי, מילא שירוץ הלאה אם יש כאן שחושבים שהוא מלך. למרות כל ההתלהמויות נגדי אישית וכוליה..."

ובכן - שקר וכזב, מתחילתו ועד סופו. אני אומר את זה באופן חד משמעי - זאת האשמה מומצאת, שקרית ובלתי יאמנת. מעולם לא פרצתי לאתר אינטרנט, אין לי מושג איך בכלל עושים דבר כזה, אין לי חברים "האקרים" והידע שלי בתכנות מחשבים מסתכם במספר יחידות פסקל שעשיתי בתיכון. שאר הידע שלי במחשבים הוא אך ורק מתוקף היותי חנון מצוי, אבל בוודאי לא כזה שיש לו את ההשכלה והיכולת לפרוץ לאתרי אינטרנט.

בעל האתר מצא ברוב "חוכמתו" (יתכן והמילה המתאימה כאן היא נוכלותו) האשמה שלו היתה נכונה, הוא מן הסתם היה היחיד שיכול לדעת זאת - מתוקף היותו בעל האתר. הוא למעשה יכול לזרוק האשמה כזאת כלפי כל משתמש, אך שימו לב שאינו מוסיף שום הוכחה, שום ראייה. הרי - אם היה יודע שפרצתי, איך ידע זאת? וודאי על סמך משהו שהופיע על מסכו. ובכן, היכן ההוכחה הנ"ל?

ברור לי שברגע שהוא זרק את ההאשמה הזאת מדובר במילה שלו מול המילה שלי ולכן כל מה שנותר לי לעשות הוא לתאר את שקרה מנקודת מבטי, מרגע החסימה הראשונה ועד החסימה הרשמית וההודעה הנבזית והשקרית:

בלילה של ה29 בינואר (בסביבות 4:00 שעון ישראל) שמתי לב שאינני יכול לגלוש לאתר. כל נסיון להכנס לקישור לפורום סקופים או פורום קפה נתן לי עמוד ריק. ניסיתי להכנס לעמוד הראש rotter.net ולשם דווקא כן הצלחתי לגלוש, וגם לאשכולות אינדיבידואליים הצלחתי להגיע (למשל דרך קישור מגוגל), אך ברגע שניסיתי להכנס לעמוד הראשי של פורום (למשל פורום סקופים, קפה או הלובי)  - שוב עמוד ריק. המחשבה הראשונה שלי היתה - בוא נראה האם מדובר בחסימת IP כלשהי, אולי האתר חסום לגולשים מחו"ל עקב תקיפה (דבר שככל הידוע לי קרה בעבר, אף על פי שההודעה שהופיעה היתה שונה). בנוסף זכרתי הודעה אשר פורסמה בפורום הקפה מספר ימים קודם לכן מגולש אשר חווה את אותה בעייה במדויק:



בהמשך להצעתו, גלשתי לאתר דרך הדפדפן האנונימי Tor אשר מנפק כתובת IP חדשה, וזהות אנונימית - ואכן הצלחתי לגלוש לפורומים (אם כי באיטיות מרובה מאוד, כפי שקורה כמעט בכל עמוד שגולשים אליו בדפדפן הנ"ל). להפתעתי הרבה, כשניסיתי לפרסם הודעה, להגיב להודעה או להכנס לתיבת הדואר שלי, התקבלה הודעת השגיאה הנ"ל (שימו לב בTab השמאלי שאני מצליח לגלוש לפורום עצמו, ה Tab הימני הוא בעמוד תיבת הדואר):


כאן כבר הבנתי שיש משהו מוזר מאוד. יכלתי גם לשלול לחלוטין שמדובר בבעייה במחשב שלי - אותה בעייה בדיוק התרחשה אצלי כשגלשתי מהאייפוד טאץ'. כשניסיתי לשלוח הודעה למשתמש (מתוך האשכול שבו יכלתי לצפות דרך הדפדפן האנונימי) ראיתי שהיא נשלחת, אבל מכיוון שלא יכלתי להכנס לתיבת הדואר לא היתה באפשרותי היכולת לקרוא את התשובה למכתב ששלחתי. באותו שלב החלטתי לשלוח אי מייל לאחד מהחברים שיצא לי להיות איתם בקשר אינטרנטי מחוץ לכותלי הפורום, להלן ההודעה שנשלחה:




שימו לב לניסוח, שימו לב שבאותו זמן ש"ניצן" טוען שניסיתי לפרוץ לאתר כדי לנסות ו"לחשוף סודות", עדיין סייגתי את עצמי בפני היוזר שאליו שלחתי את האי מייל, לא יצאתי בהאשמות חריפות ועדיין הייתי דיי חסר אונים.

באותו שלב הלכתי לישון, התעוררתי למחרת ומצאתי שהמצב נשאר כפי שהיה. אותו חבר פורום בנתיים פנה לניצן בשאלה כללית לגבי האפשרות שמשתמש מסוים לא יכול לגלוש לאתר ממקום מסוים. התשובה הועברה אלי ע"י המשתמש:




אוקיי, אם הוא טוען שזאת בעייה של חו"ל - יש דרך אחת לבדוק את זה. ראשית שלחתי את הקישור הרגיל לפורום לשני חברים, אחד באיטליה ואחד נוסף בהונגריה - שניהם הצליחו לגלוש באתר ללא שום בעיה (תזכורת, אני באותה עת יכלתי לגלוש מהאתר רק דרך הדפדפן האנונימי). הצעד השני שעשיתי הוא לפנות לאותו חבר פורום ולבקש ממנו לנסות להכנס עם הסיסמא שלי כדי לבדוק האם ה"בעייה" קיימת רק אצלי או שהיא אוניברסלית. בעל האתר יותר מאוחר ירה לטיעון של עצמו ברגל כשפרסם הודעה בפורום (תובא בהמשך) אשר טענה שיש בעיית גלישה מחו"ל למספר חברים, ושככל הנראה יש בעייה במחשב שלהם. ובכן, אותו חבר פורום ניסה להתחבר עם הסיסמא שלי מהארץ. להלן הודעת הבקשה שלי, ולאחר מכן תשובתו של הגולש (אני מתנצל על המחיקות הרבות, זה שוב פעם - כדי לטשטש את זהות הגולש):




בשלב הבא, הפנתי את השאלה לחבר שהוא איש מחשבים, להלן ההודעה שנשלחה אליו:



התשובה שקיבלתי לא הפתיעה אותי:



אני רוצה להדגיש שלהודעה הזאת אין מטרת סמכות כלשהי. אותו חבר הודה בפני שאין לו ידע רחב בנושא, אך מכיוון שהידע שלי בנושא כמעט ובלתי קיים (למרות שבעל האתר רוצה שתאמינו שאני פורץ אתרים, לפחות רמה אחת מעל לכל אותם "פורצים מוסלמים" שעד כה מעולם לא הצליחו, ככל הידוע לי, לפקשש יוזר כזה או אחר). מכיוון שאני יודע שהאמת בצד שלי, אני מאיץ בכל איש מחשבים לחוות את דעתו האם לבעל האתר יש את היכולת לבצע דבר כזה.

באותו שלב החלטתי לקחת יוזמה, ושלחתי ישירות לניצן את ההודעה הבאה:




אני רוצה להדגיש - ב29 בינואר, שלושה ימים לפני החסימה הרשמית, שבעל האתר טוען שנעשתה כי "פרצתי לו לאתר", שלחתי לו הודעה פשוטה, בלתי מתלהמת ועניינית לגבי הנסיבות שבגינן אינני יכול להכנס לאתר. תיארתי בפניו את הסימפטומים ואת הצעדים שביצעתי - לא קיבלתי שום תשובה, עד היום. ה"תשובה" היחידה שקיבלתי היתה באותה הודעת הסבר לחסימה שבה פתאום הטיח בי ניצן את ההאשמה שניסיתי לפרוץ לו לאתר.

הצעד האחרון שעשיתי כדי לוודא שמדובר בבעייה ספציפית ליוזר שלי היה לקבל מחבר בפורום את סיסמתו, ולראות שאני מצליח להתחבר, לגלוש כרגיל וגם להגיע לעמוד פרסום הודעה חדשה, שתחת היוזר watershed היה חסום (למרות שעדיין נאלצתי לעשות זאת דרך הדפדפן האנונימי עקב חסימת ה IP הספציפי שלי). אני לא מתכוון לפרסם שום פרט לגבי אותו צעד, מחשש לחשוף חבר פורום שנתן ל"האקר" watershed את סיסמתו. אם וכאשר נקודה זאת תועלה ע"י בעל האתר כבלתי אמינה, אני מאיץ באותו חבר לחשוף את העובדה שהוא נתן לי את סיסמתו, אך זה כמובן נתון באופן מלא לשיקול דעתו.

הצלחתי להפיץ את עובדת חסימתי לעוד מספר חברים ונפתחו אשכול בפורום הקפה עם שאלות בנושא. באותו שלב (השעה היתה 21:47) ניצן כאמור החליט פתאום לפרסם את ההודעה הזאת בפורום סקופים:



כלומר - בעל האתר שטוען כעת שהוא ידע שפרצתי לו לאתר, והוא ברוב גבורתו וחסדיו "סידר לי" את הבעיה שאני יצרתי לעצמי, טען כאן בצורה ברורה שיש בעייה שקשורה ל-IP של "מספר" גולשי חו"ל. למרות ששלחתי לו הודעה בנושא, למרות שמספר חברים ניסו לברר איתו את פשר הבעיה - הוא בחר לפרסם את ההודעה הזאת. שימו לב שוב מה כתב בהודעה שציטטי למעלה:

"...קיבלתי מ(גולש) התראה על כך, בדקתי ושחזרתי קבצים והוא יכול היה לחזור למערכת."

כ45 דקות לאחר מכן - השתחררה לה החסימה במפתיע. את התגובות שלי לאותה הודעה של בעל האתר בפורום סקופים אתם יכולים לראות כאן. מיותר לציין שלאף אחת מהן לא קיבלתי תשובה:

http://rotter.net/forum/scoops1/22865.shtml

שאר האשכולות שפתחתי בנושא בפורום הקפה נמחקו כלא היו, הסתבר לי מאוחר יותר שהועלו כמה שאלות בנושא ובעל האתר פרסם את התגובה הבאה, ואחר כך מחק גם אותה. זה הזכר היחידי שיש לי מאותו אשכול:



אז לסיכום - נחסמתי מהאתר בצורה מסתורית ועלומה למשך כ-19 שעות. לאחר שמספר חברים החלו להעלות תהיות בנושא (בעיקר בזכות הקשר שיצרתי איתם ע"י אי-מייל) שחרר ניצן פתאום את החסימה (לדעתי עקב אי היכולת להצדיק את חסימתי מכתיבה באתר, אבל זה ספקולטיבי לחלוטין). זה שם אותי במצב דיי בעייתי - רוב חברי הפורום בכלל לא ידעו על ה"סאגה" שהתרחשה במהלך 24 השעות הללו והיו דיי מופתעים לראות אותי טוען טענות על כך שנחסמתי - ולמרות שבצורה גורפת רובם האמינו לי (אסור לשכוח שאותו דבר בדיוק קרה מספר ימים קודם לכן לגולש נוסף מהארץ, שגם הוא שוחרר בדיוק באותו זמן שאני שוחררתי והעלה את אותן טענות במדויק), היו מספר חברים שהגיבו בסגנון של "העיקר שחזרת". העניין הוא שמבחינתי נחצה כאן קו שלא הייתי מוכן להבליג עליו. היה חשוב לי להבהיר לכל חברי הפורום מה בדיוק התרחש, ואת העובדה שבעל האתר יכול פשוט להשתיק חברים שלא מוצאים חן בעיניו - בלי לקחת כל אחריות על כך. אני מזכיר שוב שלא קיבלתי כל התייחסות מבעל האתר, לא על גבי הפורום ולא באי מייל - למרות שפניתי אליו מספר פעמים.

חזרתי לכתוב והעניינים "נרגעו" עד הצהריים של הראשון בפברואר, אז גיליתי שאני שוב חסום. הפעם ללא חסימת IP, אלא רק אותה חסימה שמונעת ממני לפרסם הודעות או להכנס לתיבת הדואר שלי.

המשך הסאגה בפוסט הבא.

Epitaph


ריגשת אותי.

תגובה להכפשות של בעל האתר - חלק א

"ניצן אור" כתב (טעויות במקור):

"בעבר הלא רחוק, קבלתי כמה וכמה פניות של גולשים שאינם כותבים, רק קוראים גם כאלה שאין לך גישת כתיבה, שהצביעו לי על מכתביו של watershed כמי שמציג גישה מסיונרית נגד הדת היהדות, מה שמאוד לא מקובל באתר רוטר.נט ואני, לא תייחסתי ואולי זה כבר לא בסדר מצידי. נתתי לו לרוץ..."

המשפט הזה כמעט הפיל אותי מהכסא מרוב צחוק. נתחיל בכך שכל הרעיון שאתאיסט יהיה מסיונרי הוא אבסורדי. אני נותן לבעל האתר את הספק שהוא התכוון לכך שאני מסית גולשים נגד היהדות (ולא כמשתמע מדבריו שאני איזה שליח של כת נוצרית או דתית אחרת). בהמשך המכתב הוא עוד הוסיף וציין כי:


"...מספיק שאני מבליג על הנושא האמונה שרק בגללו הוא כבר היה צריך להיות מחוץ למערכת..."


אין לי יותר מידי בשביל מה להתעכב על ההבל הבלים הזה, השאלה האם הכתיבה שלי היתה קיצונית מידי בשביל הפורום והאם כדבריו, רק בגללה הייתי צריך כבר להיות מחוץ לפורום, פתוחה וסובייקטיבית. אני יכול מצדי להביא כאן מספר תגובות שהגעתי אליהן בחיפוש זריז, תשפטו אתם בעצמכם:







בנוסף, יש את האשכול הנ"ל, שכולל תגובות רבות מידי מכדי שאוכל להביא צילום מסך של כולן, אבל אם למישהו עדיין יש ספק מה הסגנון שלי, ואיך אני מתנהל בפורום - קראו והחליטו לבד:

http://rotter.net/forum/vip/23984.shtml  (כצפוי, האשכול הזה כמו רוב האשכולות שהוזכרו כאן)

עכשיו ההאשמה הזאת יכולה להשמע לכם תמוהה ויוצאת דופן, אבל זאת לא הפעם הראשונה שמנהל האתר משתמש בתירוץ הזה כסיבה להרחיק משתמש. בעבר הורחק המשתמש scripter מהאתר, שימו לב לניסוח ההרחקה וההסבר לה, ולמהות:



לי נראה כי בעל האתר מחזיק תמיד בקלף הזה כנגד גולשים חסרי אמונה, ובמיוחד הקולניים מביניהם - בו בזמן שהוא השכם וערב משבח את עצמו (שזה לכשעצמו מוטיב חוזר) על כך שהוא מאפשר לכל אחד לבטא את קולו באתר ושאין צנזורה. ללא קשר לסגנונם, ללא קשר לצורת התבטאותם וההערכה שהם מקבלים מחברי הפורום, הוא תמיד יוכל לטעון שהם פועלים בשליחות של איזה מסיון - וזה כמובן נגד דרך האתר. לטעמי זאת סתימת פיות שמעידה בעיקר על חולשה, אבל אם זאת דעתו של בעל האתר בנושא וזאת מדיניותו - שלא יעז אחר כך לדבר על פלורליזם וחופש ביטוי. חופש ביטוי בפורום ישראלי לעולם לא יוכל להתקיים אם חסרי האמונה צריכים לצנזר את עצמם כדי לא להכנס מתחת לרדאר של מנהל האתר. העובדה שבעל האתר כל כך מפחד להודות בזה (או יותר נכון מעדיף לשמור על החזות הפלורליסטית והחופשית), ולכן הוא בוחר להפיל את האשמה (שוב פעם, מוטיב חוזר) על אותם "...גולשים שאינם כותבים רק רשומים...", שכמובן אי אפשר לוודא שהם בכלל קיימים מחוץ למוחו הקודח (מעצם הגדרתם) - היא ההופכת את התנהלותו לכל כך עלובה ומעוררת סלידה.

עכשיו לפני שמישהו יחשוב שאני תמים - אז אני לא. ברור לי שזאת לא הסיבה שבגינה הורחקתי, ואני גם אפרט בהמשך בדיוק את השתלשלות העניינים שהובילה להרחקה ומה הסיבה לה. אבל בעל האתר כתב הכפשה ישירה עלי שהרגשתי צורך עז לנפץ אותה. אם הוא בחר לציין זאת בהודעת ההסבר לחסימה שלי, כנראה שהוא רצה לנסות ולהרוויח כמה נקודות זולות בקרב אנשים מאמינים ולנסות להשתמש בעובדה הזאת כמעין הצדקה ראשונית לחסימה (או לכל הפחות לבעייתיות שלי בתור משתמש).  מעבר לכך שזה שקרי, זה נמוך וזול ובעיקר מזלזל באותם אנשים שעליהם הוא ניסה להשפיע. 

בנימה אישית אני אוסיף שנושא דת ואמונה הוא אחת הסיבות העיקריות שהתחלתי ובמיוחד המשכתי לכתוב ברוטר. אני חושב שהפורום נתן לי אפשרות לקיים דיאלוג עם אנשים שאין הרבה סיכוי שהייתי אי פעם מנהל איתם שיחה - וזה נכון על אחת כמה וכמה עקב שהותי הממושכת בחו"ל. יצא לי לנהל מספר לא קטן של שיחות ארוכות ומפותלות על גבי הפורום וגם מעבר לכך עם אנשים דתיים או חרדים בנושאי דת/אמונה/כפירה/פילוסופיה, רובן ככולן היו מעמיקות, מפרות ומלאות כבוד הדדי. העובדה שאחרי שלוש השנים הללו פתאום זורקים לי בפרצוף שאני איזה כופר מסיונרי שכל מטרתו באתר היתה להסית דתיים לאי אמונה היא לא רק שקרית, היא גם מעליבה - ואני חושב שאת עיקר העלבון צריכים לחוש אלו שניהלו איתי את אותן שיחות ארוכות ומעניינות.

המשך בוא יבוא.

יום חמישי, 2 בפברואר 2012

מסתבר שהפרסום ברוטר עובד

הבהרה נוספת

ההיסטוריה שלי ברוטר רוויה זכרונות רבים של אמירות שנאמרו ע"י חבר זה או אחר. ברוב המקרים אני נוטה לסמוך על הזכרון שלי אבל אני מודע לכך שיש מקרים בהם הוא יבגוד בי. אי לכך אני לא מתכוון לפרסם שום דבר על שיחה כזו או אחרת בלי לגבות זאת ע"י צילום מסך או קישור לאתר חיצוני.

האמינות מאוד חשובה לי בסיפור הזה, כשם שהיתה חשובה לי לאורך שנות כתיבתי ברוטר ואני חושב שרוב חברי האתר יעידו על כך. במיוחד כעת, כשנזרקות לחלל האוויר האשמות שקריות ובלתי מבוססות מהסוג שפרסם המנהל לאחר חסימתי, הנושא קריטי באופן מיוחד.

בנוסף אני מבטיח שזהותו של אף גולש לא תתפרסם כאן, גם לא בכינויו באתר (ואפילו לא ברמיזה, ואם יש ספק - אני לא אפרסם בכלל).

אני רוצה להדגיש שהסיבה שהנושא בוער בעצמותי כל כך היא ספציפית בגלל האשכול הפחדני שפתח מנהל האתר לאחר הרחקתי. האשכול כלל האשמות קשות, מרושעות ושקריות שפוגעות בי באופן אישי - אני מרגיש זכות לפרסם עכשיו את מה שאני יודע, ועל הדרך לנקות את שמי.

עדכון: גולש X פרסם את כתובתו של הבלוג בפורום הקפה והיא נמחקה תוך בערך 20 שניות. אני חושב שבעל האתר הבהיר בזאת שאינו מעוניין בדיאלוג כלשהו, ומתעקש למנוע את גרסתי מחברי האתר - זאת כמובן זכותו, אין סיבה להמשיך ולפרסם את הכתובת באתר - אך אתם מוזמנים לפרסם את הכתובת דרך תיבת הדואר הפרטית (הייתי ממליץ להוסיף אזהרה למקבל ההודעה שימחק אותה לאחר קבלתה, אף פעם אי אפשר לדעת מי מסתובב לכם בתוך תיבות הדואר הפרטיות).



כאמור, המשך יבוא...

הקדמה

ביום רביעי, ה1 לפברואר 2012 נחסמתי ממערכת הפורומים של רוטר.

כל הליך החסימה היה מלווה לכל אורכו בצעדים נסתרים, פחדניים שלא זכו לכל התייחסות מצידי מבעל האתר. בנוסף, לאחר הרחקתי וביטול יכולתי להגיב בחר בעל האתר לפרסם פוסט רצוף שקרים עלי ועל התנהלותי. מכיוון ולא ניתנה לי האפשרות להגיב להאשמות השקריות החלטתי לפרסם את תגובותיי בבלוג הנ"ל. לשם הבהרה, הבלוג הזה נפתח כבר לפני מספר חודשים - ברגע שחשבתי שאני עומד לפני חסימה מהפורום (כל ההוכחות יובאו, אני מבטיח) אך עד רגע זה לא פרסמתי בו אפילו פוסט אחד.

ללא קשר לדברים שאני מתעתד לכתוב כאן אני רוצה להבהיר חד משמעית: אני אוהב מאוד את רוטר. אני אוהב את החברים בו, אני אוהב את האלמנט החדשותי בו ואת הקהילה הנפלאה שנוצרה בקפה - שעכשיו מצאתי את עצמי מחוץ לה. ברור, אני בסופו של דבר "אשם" בהרחקתי, ולמען האמת אחרי החסימה ה"שחורה" הראשונה שבוצעה מספר ימים לפני החסימה הסופית כבר דיי החלטתי שאני "שובר את הכלים"  (ואני רוצה להאמין שכך היו נוהגים רוב החברים, לו היו במצבי) - בנוסף, הפשלה עם פרסום הסיסמא והעובדה שמישהו מנוול במיוחד ניצל זאת כדי להכנס לתיבת הדואר שלי ולחשוף התכתבויות פ-ר-ט-י-ו-ת ביני לבין חברים בפורום היא בעיקר שלי, ואין לי בעייה להודות שאני משלם את המחיר עליה.

אין לי, ומעולם לא היתה לי כל כוונה שהיא אחרת מטובתו של האתר ושל הקהילה שלנו, שעכשיו אני כבר לא חלק ממנה.

המשך יבוא...